Politike socijalnog stanovanјa osetljive na društvenu ranјivost; društvena kampanja

Naručilac Grupa 484 Period realizacije 2010 Partneri

Statistički podaci ukazuju da samo u Beogradu oko 15% stanovništva se može smatrati ugroženim u odnosu na svoj stambeni smeštaj, što ukazuje na veliki nedostatak strateškog i političkog okvira koji istražuje i definiše odgovarajuće pristupe ispunjavanju stambenih potreba lokalnog socijalno ugroženog stanovništva. Pored zastupanja i zalaganja za društveno ranjive grupe, ovaj projekat je usmeren i na izradu Nacionalne strategije o socijalnom stanovanju kroz organizovanje javne rasprave o nacrtu Strategije. Takođe, projekat koristi uticajne medijske instrumente kako bi se građanstvo intenzivnije uklјučilo u ovu problematiku i uticalo na podizanje javne svesti o programima socijalnog stanovanja i prakse.
Glavni elementi medijske kampanje su razrađeni i realizovani u saradnji sa medijskom kućom B92 kroz četiri kratka dokumentarna filma koji prikazuju situaciju različitih grupa (porodica i pojedinaca) kojima je potrebna sistemska podrška u rešavanju stambenog pitanja, paralelno sa intervjuima sa ekspertima iz različitih oblasti relevantinh za stambenu politiku (planerima, arhitektima, sociolozima, ekonomistima, pravnicima, itd.). Svaki film prikazuje neku od osnovnih ideja razvoja savremenog sistema socijalnog stanovanja.